مقاله تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر میزان یادگیری و سواد اطلاعاتی دانش آموزان دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر میزان یادگیری و سواد اطلاعاتی دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر میزان یادگیری و سواد اطلاعاتی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات:13
چکیده:
هدف این پژوهش برسی تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر میزان یادگیر و سواد اطلاعاتی دانش آموزان می باشد. این پژوهش به روش آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل صورت گرفته است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش، کلیه دانش آموزان پسر سال سوم راهنمایی، شهر اراک بود که در سال تحصیلی 89-90 مشغول تحصیل بودند، که از این تعداد 64 نفر به صورت صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و پس از اجرای پیش آزمون به طور تصادفی در دو گروه ازمایش و گواه گمارش شدند. ابزار گرد اوری داده ها در این پژوهش، ازمون پیشرفت تحصیلی و پرسش نامه محقق ساخته سواد اطلاعاتی است، داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون تحلیل کووریانس، آزمون t و همچنین آزمون غیر پارامتریک ;مان و; یتنی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از تایید فرض کلی پژوهش، یعنی تأثیر معنادار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان یادگیری دانش آموزان و همچنین وجود تفاوت معنا دار در میزان سواد اطلاعاتی و مولفه های آن بین دو گروه ازمایش و کنترل می باشد. بر مبنای نتایج این پژوهش به مسئولین امر آموزش، توصیه می شود که با بکار بردن فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT) در مراکز آموزشی ضمن بهبود سطح یادگیری دانش آموزان در ارتقای کیفیت آموزشی نیز کوشا باشند.
برای دریافت اینجا کلیک کنید
تعداد کل پیام ها : 0